Post

Hari ni gaduh besar ngan BF.. Semua Adam ungkit.. Tu pon sebab dia yang duk ungkit dulu..

Semalam Adam dapat tau BF ada cakap kat budak FB,
Mai la sini dulu, bukan pelok jer, siap main isap2 lagi.. Wakaka..

Adam pon mesej BF kat fesbuk dia.. Adam cakap la,

Adam: Oooo.. Boley erk ajak orang datang nak pelok dan main isap2? Memalukan... Ritu da janji.. Camne?

Pagi tadi Adam bukak fesbuk.. BF reply..
BF: kiter memang dah agak daah pasword ym kiter tak leh bukak sebab awak yang dok tukar kan...so mcm mana leh tahu pasword baru kiter...?so lepas ni tak payah nak bukak2 lagi facebook kiter ok
lepas ni tolong jgn bukak my page again ok....ingt kiter tak suker,,,,page awa pon iter tak pernah nak bukak...so paham2 sendiri la bila org dah tak suker k...salam..

Adam: ucuk x yah bukak pape pon syg.. cukup la org duk report kat ucuk.. password ym ucuk x tau pape pon. maknanya betul la pe org duk gtau ucuk.. yg duk reply skype ucuk tu boleh plak.. pape jerk la..
Adam bukak page dia.. Dia hide relationship ngan Adam, Di apos kat wall dia, guna fesbuk tag page "Mak da single~" Adam reply kat wall dia tu, "Ok.. U want single rite? U got it.."

Adam pon remove dia dari relationship married ngan dia..

Adam post kat wall adam..
Masing² single.. so nak pelok sape, ak kolom batang sape.. Do as ur best... Nak menggatal ngan jantan lain pon, just do it.. Janji bukan main lg xmo da wat sume tu, Allah tu Maha Besar, da tiba masa Dia nak tunjuk kat aku.. Alhamdulillah.. Dengan apa cara pon, Dia tolong aku.. Thanks kat org yg jujur bagitau aku..
Tadi Adam da ada kat opis.. BF mesej Adam..
BF: Cal kejap (Adam call, dia bebel cakap, 1 bagitau kat kawan awak tu bla bal bla * xtau pe dia cakap. 2 kite da unfriend awak kat fesbuk..) Adam terus matikan tepon.. BF pon mesej..

BF: N0 3 tol0ng berambus cepat.sb aku xnak tg0k muka k0 kat umah tu lg..mcm ni je cra nak ajar org yg kurang ajar.askum

Adam: Kalo nk bebel2 lam tepon xyah. Ckp dpan2.. Pe ko wat kat aku lg aku sakit hati. Slama ni aku diam bukan aku bodoh. Tp aku sabar n respek ko. Ko je buta. Nk suh aku berambus cepat. Byr abes hutang aku. Salam.

Adam: Aku kurang ajar ek.. Ko da ckup kne ajar kew? Pe aku wat pd ko slama ni. Tlg ko spi leh bkak kdai tu. Aku plak yg tpksa tgung hutang sb ko.

BF: Ok aku dpt duit aku byr.lg 1 hutang aku pun k0 byr hbis k.

Adam: Pe je aku hutang ko?

BF: Makan,rumah,sendiri mau ingat..aku pinjam kat k0 dulu sb xckp m0dal.n0w aku dpt duit nanti aku byr.lg 1 berambus hari ni jgk sblm aku hlg sabr k.salam

Adam: Habes tu, kete yg ko pkai tu. Aku byr rm600 sbln wpn aku xnah guna utk kpluan peribadi. Ko jek duk pkai ke hulu ke hilir. Bwk g kdai. Intenet, astro tu cmne plak. Ko jek duk layan tv spi lewat mlm. Lg nk ugkt bab mkn. Ko byr habis dwet aku rini, baru aku bleh blah. Ko nk hilang sabar, x pikir plak sabar aku slama ni kne tipu mcm2 ngan ko.

BF: Satu lg xpyh nak ungkit bnd yg aku pinjam sb aku pun dah lama tahu dari kwn2 ko..nk aku ungkit?aku raya byk k0t..lg 1 aku dah ada bf skrg..bye.

Adam: Pegi mampus la ko ngan bf ko. Aku da tau lama ko tu jenis suke kapel ramai. Sb ko duk thegeh2 mntak duit sana sini. Aku tau la.. Aku x sebodoh ko. Aku sedar pe ko wat pada aku, tp aku sabar, suke bg ko peluang. Byk benda ko tipu aku, sume aku sedar awl2.. Ko je bodoh. X nampak pe yg aku wat.

BF: Ok.dpt duit aku byr.dan brambus dari blik aku sblm aku cmpak brg2 keluar..k..kereta k0 aku bg kunci mlm ni.slama ni skit aku xpcya kata2 bekas ex ex k0 dulu hari ni bru aku pcy..mcm ni dpt duit aku bg k0 dan pi berambus sb bf aku nk tgl skali dgn aku

Adam: Haha.. Pe jek la ex2 aku ckp kn. Mcm ramai je aku kapel. Aku x mcm ko. Oh ya, sape la lelaki malang jd bf ko tu.. Lps sbln dia tau la cmne kn hidup ngan laki mcm ko.. Blk kang aku kuarkn sume barang aku. Aku pndah blk sblh, bwk la bf ko masuk. Nnt aku byr sewa umah ek..

BF: Oh aku thegeh2 ye...ok..aku mintak duit sana sini?dah duit aku aku minta la.wakakakaka..bg peluang k0 xpikir lak aku bg peluang kat k0???lg k0 nk ckp apa?k0 blik skrg amik brg2 k0 ni..kalu k0 dah xnk aku napa xckp dr dulu?kan senang...k0 amik brg2 ko dok blik bebudak ni..lg 1 xpyh nk ckp pasal hutng k.sb aku dpt duit aku byr blik..lepas aku t0lak semuanya.paham..rumah,minyak,duit aku bg kat ko.makan minum..k.bye.

BF: Knp nk kena pindah blik sblh.?keluar terus dr rumah tu..hahahahaha.bye.

Adam: Duit kete ko byr kt aku. Bape bulan ko guna kete tu wat g kdai.. Nak suh aku kuar dr umah tu, byr abes dwet aku. Duit kete leh kira settle skali mkn mnum. Rm568 sbln duit kete tu, x abes kot mkn mnum sbln.

BF: Oh gitu.kalu aku yg byr duit keta tu n0 hal blh k0t..tp byr la kat aku yg k0 pakai pi blik kg,pi rumah kwn2 k0..p umah sdara k0 sb aku pakai dr sni dan paling jauh pun smp ip0h je..minyak smp k0 xpnh isi pun..huhuhuhuhuhu..ok lah bedah aku byk krj nk bt ni.lg 1 aku byk lg msj yg nk kena blas ni..k..salam..

Adam: Ko byr kete tp tolak je sbulan duit kete sejak dr ko bkak kdai tu. Duit myk aku blk kg guna duit sdiri ok.. Myak x penah isi? Isi watpe? Bkn aku pkai wat g kije pn, bkn aku pkai g amik anak buah ko pn. Ko sdiri pkai.. Knp nak aku byr plak.. K la, pape hal bncg blk nnt. Aku pn ada kije kt opis ni. Xda nya nk duk bls msg2 jntan sb aku x mcm ko. Slama kapel, aku ngan ko je. K la.. Bubye..

BF: Sama la.slama ni pun aku xpnh main dgn jantan lain slain ko..k salam.

Adam: Tp aku x msg noty2 ngan jntan lain sb aku pkir, ckup la ko sorg. Aku aktif 3 fesbuk pn, x nah aku msg ajak org main or jmpa. Share no tepon pn x.. Sb aku hanya ada ko..

BF: Aku cuma nk bkawan k.xda nye aku nk main dgn depa..aku dah bwk si net dtg rumah.aku dah bktikan pd ko aku cuma nk bkwn..huiii skrg br aku tau ko ni simpan semua ape yg k0 pnah tlg aku kan.xpalah dpt duit nanti aku byr k.aku ingat bkak kdai xnk kita hdp susah.tp ko xpaham.kalu aku ni jahat aku xajak adik2 ko dtg sni.aku sggup jaga depa.tp ko xpnh pikir smp situ,ko tau cemburu dgn msj2 chat kat fb.ok mlm kang aku delete fb tu bg ko puas ati..n0 tep0n ni pun aku bgun..lg 1 aku xkn chat n0ty2 kalu kwn2 ko xmulakan...k0 suruh dia bg k0 bc dr start chat smp hbis k..aku pun dah muak org kata aku jhat.k..kalu k0 nk pegi ko pegi la.aku lepaskan ko...dpt duit aku bg k..salam.

Adam: Sbnrnya aku x kesah da pn sal duit aku tu. Kn x ckp nk byr, aku diam je, aku xnah mntak. Ko msg noty2, bila org gtau aku, tu yg aku sentap. Mmg aku cmburu. Aku da byk kali ckp, aku nak ko, nak hati ko. Bukan duit ko. Lau aku x pkir nk tolong ko, aku x bg maria n halim kije ngan ko. Sb aku nk tlg ko la aku suh diorg dtg. Ko plak, rajin mlayan msg org lain, tp ngan aku x. Now, cepat jek ko ada bf kn. Knp nk delete fb plak? Kte da x frend kt fb. Ko teruskn je la.. Nk msg noty2 pn. Perlu ke bkwn dgn msg noty2? Xda cara lain da? Kte ni plu. Noty sikit, org da pkir lain.. Pasni, wat la pe ko nk wat.. Kte da bebas. Ko nk bkapel ngan sape2, wat la. Myb tanpa aku, ko lbh senang. Biar la aku ngan adk2 aku harung hidup susah sama2 kt sini..

BF: - (BF diam, takda kedit kot)

Adam: Nak wat x laksa penang 30org mkn, laksa tganu 50org mkn khamis nnt? Modal myb ada rm200 jek..

BF: - (BF tak reply tapi dia suh adik Adam reply cakap "OK")

Adam: Khamis 22hb
Laksa Penang 30 org mkn
Laksa Tganu 50 org mkn

Ni dh btol2 confirm da ni. Bab gado blkg citer..

BF call Adam.. Guna tepon umah.. Dia nak tanya sal harga yang Adam amik.

BF: Berapa orang makan?

Adam: 80 orang la..

BF: Habis tu, amik bape RM?

Adam: Orang amik RM4.30.

BF: Habis tu, minyak kete lagi.. Amik la RM50 skali minyak kete. Da la bekas kite jugak yang sediakan.

Adam: RM0.30 sekepala tu la kira duit minyak..

BF: Amik la RM4.50.

Adam: Nanti la orang tanya..

BF: K la.. Love you..

Adam diam jerk..

BF: Love u..

Adam: Hmmm..

BF: Dengar tak? Love u..

Adam: Dengar.. Kan da ada BF..

BF: Orang gurau jerk.. Love u..

Adam: Yer.. Love u too..

BF: Cakap kuat². Berdiri pastu cakap Love U..

Adam: Iyer.. Love u too.. (Cakap kuat²)

BF: Haa.. Kenapa tak bawak bekal tadi. (Ibu da masukkan meehun goreng dalam bekal bawak pergi opis.. tapi Adam tinggal sebab sentap baca fesbuk BF) Da makan ke?

Adam: Sajer..

BF: K la.. Love u..

Adam: Hmm.. K.. Love u too..

Adam tak tau pe nak wat pasni.. Balik keje karang tak tau nak wat pe. Adam memang nak kuar dari hidup BF Adam.. Adam tak sanggup dah makan hati.. Memang Adam sayang dan cinta dia.. Adam nak bersama dia.. Tapi Adam kuat cemburu.. Cemburu pon sebab Adam ada alasan.. Sebab Adam nak hati dia hanya pada Adam.. Dia boleh layan orang lain, tapi dengan Adam ni, da la dia susah naks entuh Adam.. Kalo tido, tangan dia nak sentuh Adam pon susah, lagi la dia nak pelok Adam kejap. Adam mintak dia cium Adam malam², dia tunggu Adam tido lama baru la dia cium Adam.. Kalo Adam pelok dia, dia alihkan tangan Adam. Seolah² tak bagi Adam pelok dia.. SMS Adam pon bukan main susah dia nak reply, kadang², tengah SMS Adam, dia senyap, takda kredit katanya.. Tapi ngan orang lain, boleh plak dia SMS.. Panjang² pon.. Ngan Adam, tanya sepatah, dia jawab sepatah..

Pendek kata, "Dia boleh layan orang lain tapi susah nak layan Adam"

Memang kami duk serumah, tapi kurang bercakap. Dia asik serius ngan Adam.. Adam da tak rasa kasih sayang dia.. Adam kapel ngan dia atas dasar kasih sayang, bukan nak hidup tumpang kesenangan dia.. Tapi bila Adam da tak rasa kasih sayang tu, Adam jadi 'kering'. Adam mula nak tarik perhatian dia..

Tags

Followers

Chatting